Яке є юридичне підґрунтя для інклюзивної освіти в Україні?

 Міністерство освіти і науки України досить недавно, 2001 року, створили проект, який захищає дітей із особливостями у суспільстві. Було затверджено спрямовані дії щодо інтеграції таких дітей у звичайних загальноосвітніх установах для адаптації серед однолітків.

І лише у 2017 році було підписано Закон про інклюзивну освіту в Україні, в якому було дозволено навчатися дітям з різними труднощами освіти у будь-якій освітній установі країни, як і решті школярів.

У Законі було прописано такі права дітей із особливими потребами:

  1. Врахування потреб у приміщеннях для інклюзивних дітей.
  2. Психологічна допомога за потреби у час освітнього процесу.
  3. Можливість навчатися у класі, віддалено чи індивідуально – на вибір батьків.
  4. Адаптація плану навчання під дитину.
  5. Повна підтримка куратора інклюзії у плані розвиваючої програми та корекційної терапії.

Таким чином у 2020 році вже близько 20000 дітей з особливими потребами здобували освіту у звичайних загальноосвітніх закладах. У класі їм допомагав тьютор, тобто вчитель, який допомагав дитині адаптуватися в навколишньому середовищі і в процесі навчання.



Коментарі